آغاز اجرای طرح آزمایشی توزیع الکترونیکی گاز مایع در منطقه همدان

به گزارش نفت دیلی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از آغاز اجرای طرح آزمایشی توزیع الکترونیکی گاز مایع در این منطقه خبرداد.

امین روستایی در این باره گفت: این طرح از یکم مردادماه و به‌صورت آزمایشی، هم‌زمان با ۹ منطقه دیگر آغاز شده و از این پس عملیات توزیع سیلندرهای گاز مایع، به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

روستایی، ساماندهی توزیع سوخت گاز مایع، شناسایی مصرف‌کننده مجاز و واقعی، توسعه خدمات الکترونیک، حذف حواله‌های کاغذی و سهولت انجام کار با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد.

وی افزود: طرح توزیع الکترونیکی این فرآورده در بین خانوارهای محروم از گاز طبیعی و مصرف‌کنندگان نفت‌سفید که تا این زمان زیر پوشش انشعاب گازرسانی قرار نگرفته‌اند، به میزان ماهانه ۴۴ کیلو گرم (۴ سیلندر خانگی) و دیگر واحدهای صنفی صنعتی متناسب با نیاز آنها با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی نیو تجارت آسان قابل ثبت و انجام است. بدیهی است پیش‌تر طرح توزیع نفت سفید نیز با استفاده از زیرساخت بانکی در سطح این منطقه انجام شده است.

روستایی یادآور شد: مصرف‌کنندگان مجاز در صورتی که تاکنون در سایت جدید تجارت آسان ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری در این سامانه به آدرس NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR ثبت‌نام کنند و پس از تأیید دستگاه متولی، نسبت به معرفی کارت حساب بانکی سرپرست خانوار و مراجعه به عوامل ثابت و سیار توزیع از طریق کارت بانکی، سیلندر گاز مایع مورد نیاز خود را با نرخ مصوب دولتی و با دریافت رسید سوخت دریافت کنند.

مدیر منطقه همدان با اشاره به پیش رو بودن ماه محرم، صرف‌نظر از شرایط موجود جامعه و الزام اکید رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در مراسم‌های مذهبی و روضه‌خوانی تأکید کرد: شرکت‌های توزیع‌کننده گاز مایع و عوامل توزیع ثابت و سیار فروش تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، وظیفه تأمین سیلندرهای مورد نیاز هیئت‌های مذهبی استان را عهده‌دار هستند.

بر پایه این گزارش، طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع پیش از این در دو منطقه کرمانشاه و ایلام نیز اجرا شده بود که با احتساب این مناطق، هم اکنون ۱۲ منطقه، پایلوت اجرایی این طرح هستند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد